10 nasvetov za zdravo hujšanje

Knjige, ki obravnavajo zdravo hujšanje, so dandanes izjemno popularne. V roke lahko vzamete katero koli knjigo o dietah in hujšanju – prav vsaka bo trdila, da v sebi skriva vse odgovore na to, kako uspešno shujšati in novo pridobljeno težo tudi obdržati. Nekatere trdijo, da je ključ v tem, da manj jeste in se več gibljete, spet druge trdijo, da boste uspeli le z nizko maščobno dieto, tretje pa prepovedujejo skoraj vse ogljikove hidrate. Komu torej verjeti in kako v resnici poskrbeti za zdravo hujšanje?

V sodobnem času, ko imamo na razpolago ogromne porcije in premalo časa, da bi svojo hrano lahko v miru pojedli, je lahko vzdrževanje zdrave telesne teže kar težka naloga. Verjetno ste tudi vi že poskušali hujšati in ugotovili, da takšne in drugačne diete niso za vas. Morda imate v tem celo prav: nekatere diete sploh ne delujejo, prav nobena pa ni taka, ki bi delovala pri vseh. Naša telesa namreč na različno hrano reagirajo različno.

Čeprav ne poznamo nobene čarobne paličice, s katero bi v enem zamahu odpravili vse odvečne kilograme, pa vsekakor ni potrebno obupati. Obstaja namreč tudi zdravo hujšanje, ki je hkrati učinkovito. V nadaljevanju smo pripravili 10 nasvetov, s pomočjo katerih boste hujšali na zdrav način, rezultati pa zagotovo ne bodo izostali.

1. Vsako jutro pojejte zdrav zajtrk

S tem, ko boste pojedli jutranji obrok, boste veliko naredili za zdravo hujšanje, saj boste pospešili svoj metabolizem. Če pa boste zajtrk izpustili, boste zelo verjetno pojedli (pre)več kalorij kasneje čez dan. Seveda morate za zajtrk izbrati primerno hrano. Krofi, slaščice in presladki kosmiči prav zagotovo odpadejo. Privoščite si kuhane ovsene kosmiče, polnozrnate žitarice ali kruh, jajca, tofu in podobno.

2. Jejte hrano, s katero boste v telo vnesli hranilne snovi

Obrok, ki sestoji iz predelanih živil brez maščob in sladkorja, je hkrati obrok, ki ne vsebuje nobenih hranilnih snovi. Vsekakor ni primeren za hujšanje, saj boste po njem lačni veliko prej, kot če boste pojedli obrok poln hranilnih snovi (zelenjava, pusto meso, polnozrnati izdelki, zdrave maščobe …). V svoj vsakdan vključite tudi nekaj telesne aktivnosti in kmalu boste dosegli svojo zdravo težo.

3. Vedno imejte na voljo nekaj narezane zelenjave ali sadja

Na ta način boste poskrbeli za zdravo hujšanje, saj boste imeli zdrav prigrizek vedno pri roki. Posezite po zelenjavi ali sadju takrat, ko boste lačni med obroki.

4. V zdravo hujšanje ne sodijo sladkane gazirane pijače

Če boste popili dietno kokakolo, si boste le še bolj želeli nečesa sladkega. Zato raje posezite po vodi ali odličnih zeliščnih ter pravih čajih, saj boste tako veliko hitreje shujšali.

5. Pripravite si zdrav obrok s pomočjo “krožnik” metode

Polovico krožnika napolnite z zelenjavo, ki vsebuje malo ogljikovih hidratov (brokoli, beluši, cvetača, ohrovt, gobe, paprika, listnata zelenjava …). Eno četrtino krožnika napolnite s polnozrnatimi živili, kot so na primer rjav riž, bulgur, kvinoja. Lahko posežete tudi po krompirju ali koruzi. Zadnjo četrtino krožnika pa napolnite z beljakovinami (pečene ali kuhane ribe, piščanec, puran brez kože, pusto meso, tofu, jajca in podobno).

6. Omejite vnos ogljikovih hidratov v telo

Predelani ogljikovi hidrati (torte, bomboni, piškoti, mafini, sadni sokovi, sirupi, čips in podobno), ki jih ne pokurite, se spremenijo v maščobo. Zato vsekakor ne sodijo v kategorijo “zdravo hujšanje”. Celo živila, kot so na primer sadni jogurt ali žitarice, imajo veliko dodanega sladkorja. Zato sadne jogurte raje nadomestite z navadnim grškim jogurtom, med žitaricami pa poiščite tiste, ki vsebujejo veliko vlaknin in malo ogljikovih hidratov. Priporočamo tudi nekaj zdravih maščob (avokado, nesoljeni oreščki, semena, olivno olje).

7. Za obroke uporabljajte manjše krožnike

Človek ponavadi poje tisto, kar se nahaja na krožniku. Če bodo krožniki manjši, boste nanje lahko naložili manj hrane, s tem pa boste poskrbeli za zdravo hujšanje, saj boste pojedli manj.

8. Vsake toliko časa si privoščite kakšno pregreho

Pri tem pa seveda ne pretiravajte. Tako boste zagotovili potrebam svojega telesa po čem sladkem ali mastnem in lažje boste nadaljevali s hujšanjem.

9. Poskrbite za primerne obroke tudi v restavracijah

Natakarja poprosite, naj vam namesto krompirja ali riža krožnik raje napolnijo z dvojno porcijo zelenjave. Svoj obrok lahko podelite tudi z drugimi, tako boste pojedli manj.

10. Svoj hladilnik založite z zdravo prehrano

Preden se odpravite v trgovino, si na listek napišite, kaj vse boste kupili. Držite se seznama in se uprite skušnjavam, ki vas čakajo na založenih policah. Tako boste lažje poskrbeli za zdravo in učinkovito hujšanje.

Predvsem pa razmišljajte pozitivno in se pohvalite za vsak izgubljeni kilogram!

Portal o hujšanju in dietah

Hujsanje.si je spletni portal, namenjen vsem, ki želite izvedeti več o hujšanju in različnih oblikah diet. Uredniki portala smo veliki zagovorniki zdravega načina hujšanja, ki je morda res nekoliko počasnejše, vendar zato toliko bolj učinkovito. Prepričani smo, da boste odkrili veliko novih nasvetov, ki vam bodo na poti do popolno izoblikovanega telesa prišli še kako prav.

Drugi berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja