Dieta brez ogljikovih hidratov (OH)

Povod za diete so predvsem moderen način življenja, neurejene prehranjevalne navade, zdravstvene težave, telesna neaktivnost in nezadovoljstvo nad lastnim videzom. Za vsako dieto velja, da vsebuje posebno predpisano hrano oziroma način življenja, ki si ga določimo sami ali pa nam ga predpiše zdravnik.

Ker je v zadnjem času kar precej priljubljenosti pridobila dieta brez ogljikovih hidratov, ji bomo namenili posebno pozornost. Predstavili vam bomo njene ključne značilnosti, ki temeljijo na predpostavki, da s prenehanjem vnosa ogljikovih hidratov v organizem telo začne hitreje topiti maščobe.

Splošne značilnosti diete brez ogljikovih hidratov

Dieta brez ogljikovih hidratov je postala priljubljena predvsem zato, ker obljublja zanesljivo izgubo odvečnih kilogramov. Pri tej vrsti diete vam ni potrebno šteti kalorij, dovoljeno je tudi večkratno dnevno uživanje hrane. Pomemben poudarek je na kombiniranju manj kaloričnih živil. Ob tem pa so ogljikovi hidrati povsem prepovedani, saj naj bi že najmanjši košček prekinil topljenje maščob.

Dieta brez OH prepoveduje prehranjevanje s testeninami, rižem, krompirjem, moko, fižolom, hrenovkami, mlekom in mlečnimi izdelki, sladkarijami, sladkorjem, sladoledom, sadjem, grahom, kikirikijem, mandlji, lešniki, lečo, kruhovimi drobtinami, različnimi slanimi in sladkimi prigrizki.

Dieta brez OH
Dieta brez OH prepoveduje uživanje kruha, testenin, krompirja ipd.

Pri tej dieti lahko brez pomislekov vključite svinjsko meso, goveje in telečje meso, ovčje meso, divjačino, jajca, lignje, rakovice, jastoga, školjke in ostrige. Za pripravo okusnih jedi v času diete lahko uporabite nekatere začimbe in olja, ki ne vsebujejo ogljikovih hidratov. To so sol, gorčična semena, umetna sladila, maslo, olivno olje, koruzno olje, sončnično olje in arašidovo olje.

Odlični viri energije pri dieti brez ogljikovih hidratov

Pri dieti brez ogljikovih hidratov morate poleg priporočenih živil uživati še prehranska dopolnila, ki vam bodo dala zadostno mero energije. Z njihovo uporabo bo dieta brez OH še uspešnejša.

Eno od najučinkovitejših prehranskih dopolnil je guarana. Z uživanjem guarane se izboljša delovanje nadledvične žleze, poveča se tudi fizična in psihična pripravljenost. Priporočamo vam tudi uživanje acai jagod, ki vsebujejo kar desetkrat več antioksidantov kot grozdje in so bogate z omega 3 maščobami, aminokislinami, elektroliti, proteini in vitamini.

Tema dvema prehranskima dopolniloma naj se pridružita še pitje zelenega čaja in zelene kave. Za oba napitka je značilno, da sta zelo priljubljeni sredstvi za hujšanje in oblikovanje telesa. Poskrbite, da bo zelena kava popolnoma naravna in da ne bo vsebovala škodljivih umetnih snovi.

Za zajtrk si privoščite jajca, za kosilo meso ali ribe

Do sedaj vam je postalo jasno, da dieta brez ogljikovih hidratov omejuje uživanje kar precejšnjega števila živil. Ravno zaradi tega boste morali svoj običajni jedilnik nekoliko prilagoditi. Na vašem jedilniku bodo prevladovale beljakovine, zdrave maščobe in zelenjava.

Za zajtrk lahko posežete po jajcih, ki jim dodate šunko brez dodanega sladkorja in drugih ogljikovih hidratov. To boste najlaže razbrali z deklaracije. Za kosilo pa si privoščite govedino, perutnino ali ribe, ki so bogate z omega 3 maščobnimi kislinami. Jedi kombinirajte z raznovrstno zelenjavo in dodanimi dovoljenimi začimbami. Mešani solati lahko brez slabe vesti dodate oreščke in semena.

Živila z beljakovinami
Na vašem jedilniku bodo prevladovala živila, bogata z beljakovinami.

Dieta brez ogljikovih hidratov vam dovoljuje uživati tudi mlečne proizvode, toda le tiste, ki jim ni dodan sladkor. Priporočamo vam uživanje grških jogurtov in sirov, kot so cheddar, mocarela, švicarski sir in gauda.

Nekaterim zelenjavnim jedem se boste morali v času diete izogniti, saj vsebujejo ogljikove hidrate. Lahko pa posežete po zeleni listnati zelenjavi, zelju, špargljih, brokoliju, cvetači, kumarah, paradižniku in bučkah.

Ker sadje vsebuje sladkor oziroma fruktozo, spada med ogljikove hidrate. V tem primeru je torej povsem logično, da se mu odpoveste. Kljub temu sadje vsebuje veliko vitaminov in vlaknin, ki so še kako dobri za vaše telo, zato priporočamo, da posegate po sadju z nizkim glikemičnim indeksom. V to skupino sadja sodijo predvsem citrusi, jabolka in gozdni sadeži.

Bodite pozorni na svoje počutje

Nekaterim od vas bo prehrana brez ali z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov zelo ustrezala, nekateri pa se boste morda počutili nesrečno in brez življenjske energije. Sami morate presoditi, ali vam dieta brez ogljikovih hidratov ustreza ali ne. Ljudje smo si med seboj zelo različni. Vsako telo je nekoliko drugačno in posledično drugače sprejema nove stvari.

Vam je dieta brez OH pomagala do lepo izoblikovane postave brez odvečnih kilogramov? Ste omenjeni način hujšanja že preizkusili, vendar z rezultati niste bili zadovoljni? Veseli bomo vaših komentarjev!

Portal o hujšanju in dietah

Hujsanje.si je spletni portal, namenjen vsem, ki želite izvedeti več o hujšanju in različnih oblikah diet. Uredniki portala smo veliki zagovorniki zdravega načina hujšanja, ki je morda res nekoliko počasnejše, vendar zato toliko bolj učinkovito. Prepričani smo, da boste odkrili veliko novih nasvetov, ki vam bodo na poti do popolno izoblikovanega telesa prišli še kako prav.

Drugi berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Ne spreglejte

Close