Mediteranska dieta

Beseda Mediteran v nas prebudi lepe občutke. Gre za kraje, ki jih povezujemo z morjem in soncem ter običajno tudi s srečnimi in zdravimi ljudmi. Že od nekdaj je znano, da ljudje v določenih kotičkih sveta živijo precej bolj zdravo in srečno kot kje drugje. Prav za ljudi Mediterana velja, da sodijo med srečne.

Prav gotovo lahko njihovo čilost in vedrega duha povežemo z načinom prehranjevanja, ki ga gojijo. Mediteranska dieta oziroma kuhinja favorizira sveže ribe, zdravo olivno olje, svežo zelenjavo, sadje, a tudi polnozrnate izdelke in perutnino ter doma pridelane mlečne izdelke.

Mediteranska dieta je ključ do zdravja

Kot vidite, bi lahko rekli, da niti ne gre za neko klasično dieto, pri kateri bi se morali veliko odrekati in biti lačni. Sploh ne! Jedli boste odlično, okusno in zdravo hrano. Prav ta pa bo poskrbela za vaše zdravje, za dvig imunskega sistema, hkrati pa bo pomagala pri preprečevanju nastajanja bolezni srca in ožilja.

Morda tega niste vedeli, a znanstveniki, ki so raziskovali vpliv mediteranske prehrane na razvoj srčno-žilnih bolezni, so dokazali, da imajo ljudje, ki se prehranjujejo po mediteranski dieti, za kar 30 % manj možnosti za nastanek omenjenih bolezni, pa tudi kapi.

Ni vse zgolj v hrani …

Verjetno ni prav nobene potrebe na veliko ves čas ponavljati, kako in zakaj so zdrave ribe ali denimo olivno olje. Prav tako vsak otrok že ve, kako blagodejno na naše zdravje vpliva konzumiranje sveže zelenjave in sadja. Obenem pa nikakor ne moremo (in tudi ne smemo) izpustiti ključnega detajla čilosti ljudi na Mediteranu.

Olivno olje
Pomembna “sestavina” mediteranske diete je kakovostno olivno olje.

Bistvo ni le mediteranska dieta sama, saj se ljudje tudi ogromno gibljejo na svežem zraku. Ugodna klima skozi celotno leto poskrbi, da se človeku ne ljubi biti doma med štirimi stenami. A še večji doprinos ima sama kultura prebivalcev tega dela sveta, ki narekuje pridelavo lastnih vrtnin in sadja. Veliko gibanja na vrtovih in »telovadbe« pa le še izboljša zdravniški karton.

Kako se navaditi na redno gibanje?

Morda sami sodite med tiste, ki se jim enostavno ne ljubi pretirano pohajkovati naokrog ali se ukvarjati z vrtičkarstvom. Čeprav vam morda ne dišita tek in vožnja s kolesom, pa boste svoje mnenje do tega kaj hitro spremenili, ko se boste zadeve lotili na pravi način. Potrebnega bo nekaj vztrajanja, saj na začetku nikoli ni preveč navdihujoče vztrajati pri nečem, kar nas morda ne veseli.

A imejte v mislih naslednje. Ko boste pričeli s hitro hojo, kasneje morda nadaljevali s tekom, se bo prve dni v vas zbirala nekoliko mešana energija, kar bo botrovalo temu, da si morda ne boste želeli nadaljevati. Takrat vztrajajte, prikličite si v spomin srečne ljudi Mediterana, zaželite zdravja svojemu telesu in dneve sreče ter veselja.

V nekem trenutku boste doživeli nenaden preblisk, tek bo postal del vas in v gibanju boste uživali kot še nikoli. Kaj se dogaja? Tako se boste spraševali, ko boste naslednji dan komaj čakali, da bi se odpravili teč. Vaši možgani med gibanjem namreč proizvajajo tako imenovan hormon sreče. In ker so občutki ob tem zares izjemni, si jih boste želeli podoživljati vse pogosteje. Gibanje vam bo pri tem v veliko pomoč.

Nazaj k mediteranski dieti

Ugotovili smo, da je prehranjevanje na mediteranski način zelo zdravo in vsekakor priporočljivo. Ampak, kaj vse boste smeli jesti in česa ne? Kot že omenjeno, lahko računate na:

  • ribe in morske sadeže,
  • polnozrnata živila,
  • olivno olje,
  • sveže sadje in zelenjavo,
  • jajca in mlečne izdelke.

Mediteranska dieta dovoljuje tudi kakšen kozarec vina in nekatere druge pregrehe. A pozor! Stran z vso predelano hrano, izognite se sladkorju in sladkanim umetnim pijačam. Tako pester in okusen izbor naravnih izdelkov imamo na voljo, da zares ni nobene potrebe, da bi posegali po umetnem.

Ne pozabite na zajtrk!

Zajtrk je pri mediteranski dieti najpomembnejši obrok, ki se ga nikakor ne sme preskočiti. Privoščite si ovsene kosmiče z mlekom ali jogurtom, za slajenje pa uporabljajte med in ne sladkorja. Svoj zajtrk lahko vedno popestrite z zdravimi oreščki, a naj jih ne bo preveč. Oziroma, povejmo drugače. Preverite, kateri oreščki so najbolj zdravi in koliko jih je pametno zaužiti. Nekateri namreč vsebujejo precej maščob.

Na Mediteranu poznajo dva najpomembnejša obroka, in sicer zajtrk in kosilo. Pri kosilu pride v poštev vse tisto, kar smo naštevali že poprej. Torej ribe na žaru z olivnim oljem, perutnina, sveža zelenjava in tako dalje. Večerja naj bo lahka in naj pretirano ne obremenjuje vašega prebavnega sistema. Privoščite si sadje in kakšen manj masten mlečni izdelek, pa bo dovolj.

In kot velja omeniti pri vsaki dieti, tudi mediteranska dieta narekuje, da ohranite svoje zdravje tako, da se veliko gibate na svežem zraku. Naj vam slabo vreme ne bo v izgovor. V tistih bolj kislih ali hladnih dneh pa lahko za dovolj gibanja poskrbite kar doma.

Portal o hujšanju in dietah

Hujsanje.si je spletni portal, namenjen vsem, ki želite izvedeti več o hujšanju in različnih oblikah diet. Uredniki portala smo veliki zagovorniki zdravega načina hujšanja, ki je morda res nekoliko počasnejše, vendar zato toliko bolj učinkovito. Prepričani smo, da boste odkrili veliko novih nasvetov, ki vam bodo na poti do popolno izoblikovanega telesa prišli še kako prav.

Drugi berejo