LCHF dieta

Splošni ideali, kot so lepota, izgled, idealna telesna teža in zdravo prehranjevanje, so že nekaj časa stalnica med vsemi nami. Zares težko se je izogniti kateri izmed naštetih, če ne kar vsem. Redki ljudje imajo srečo, da lahko zaužijejo praktično karkoli, pa se njihova teža ne bo spremenila niti za kilogram. A večina nas žal nima takšne sreče.

Vsi tisti, ki ste se kadarkoli lotili raziskovanja literature na temo hujšanja in takšnih ter drugačnih diet, ste se zagotovo že srečali s kratico LCHF. Tako se skrajšano imenuje dieta, ki obljublja vidne in hitre rezultate na področju izgube odvečne teže in oblikovanja telesa.

In kaj sploh je LCHF dieta?

LCHF ali »Low Carb, High Fat«, dobesedno pomeni malo ogljikovih hidratov in veliko maščob. Se sliši bolj malo verjetno? Prav gotovo, saj ni v naši zavesti, da bi besedo »maščobe« jemali kot nekaj pozitivnega za našo telesno težo in splošno zdravje. Hujšanje z dieto LCHF obljublja ekspresno porabo odvečnih maščob.

Bistvo omenjene diete je, da karseda močno zmanjšamo vnos ogljikovih hidratov, veliko večino potrebne energije pa pridobimo z uživanjem maščob. Kaj pa beljakovine? Zgolj toliko, da zadostimo nujnim fiziološkim potrebam.

Posebnost LCHF diete je odziv telesa

Prava posebnost te diete je, da prelisiči telo in možgane, ki se pričnejo odzivati kot v primeru pomanjkanja hrane. Čeprav do podhranjenosti seveda ne pride, pa možgani to zaznajo na ta način in sprožijo porabo energije iz drugih virov v telesu. Nakopičena maščoba je vsekakor odličen vir energije.

LCHF dieta ni primerna samo za ljudi s prekomerno težo. Po LCHF metodi urejen jedilnik bo zelo dobrodošel tudi suhim in zdravim ljudem. Omenjena dieta namreč izredno blagodejno vpliva na vse procese v telesu, deluje protivnetno in antioksidativno.

Jedilnik za hujšanje po LCHF dieti

Pri hujšanju z LCHF dieto boste uživali največ maščob, in sicer vse tja do 3/4 vnesene hrane, na minimum pa boste zmanjšali vnos ogljikovih hidratov. Minimalne smernice v tem pogledu kažejo na najmanj 60 % maščob. Na vašem jedilniku se bodo v pravih količinah znašli: jajca, kokosova maščoba, zelenjava, siri, meso, oreščki in ribe.

Pri ribah velja omeniti, da so zelo pomemben del LCHF diete, in to še posebej tiste mastnejše, kot je na primer losos. Ribe so izjemno bogat vir pomembnih maščobnih kislin in v maščobah topnih vitaminov ter mineralov.

Česa se je pri LCHF dieti treba izogibati?

Tako kot vsaka dieta ima tudi LCHF dieta na spisku živila, ki so obkljukana z zeleno in rdečo. Živila, ki pri dieti LCHF niso na meniju, so:

  • sladkor,
  • sladke pijače,
  • kruh,
  • testenine,
  • krompir,
  • riž.

Izogibati se bo potrebno tudi maščobno osiromašenim izdelkom, kot so siri in jogurti z manj maščobami.

Tedenski jedilnik LCHF diete

Za zajtrk si privoščite:

  • Ponedeljek – na kokosovem maslu ocvrto eno jajce in nekaj zelenjave
  • Torek – dve jajci, košček popečene salame ali slanine in sir
  • Sreda – popečena mešana zelenjava na maslu, jajce, sir
  • Četrtek – pečeno jajce (lahko s slanino)
  • Petek – dve jajci na kokosovi masti ali olju
  • Sobota – omleta (2 jajci) in mešana zelenjava
  • Nedelja – kuhano jajce in slanina

Za kosilo si privoščite:

  • Ponedeljek – zelena solata s popečenimi piščančjimi trakci
  • Torek – mešana solata s piščancem
  • Sreda – mesne kroglice
  • Četrtek – piščančji zrezek z zelenjavo
  • Petek – mleta govedina in zelenjava
  • Sobota – mešana solata z olivnim oljem
  • Nedelja – piščanec z zeleno zelenjavo

Za večerjo si privoščite:

  • Ponedeljek – piščančji zrezek z mešano zelenjavo
  • Torek – losos z zelenjavo
  • Sreda – piščančji ali svinjski zrezek
  • Četrtek – piščančje perutničke z žara, zelenjava, sir
  • Petek – mesni polpeti ali zrezek od prejšnjega dne, zelenjava
  • Sobota – losos (ali kakšna druga mastna riba) z zelenjavo
  • Nedelja – mastni sir in zelenjava

LCHF dieta in njeni rezultati

Za vse, ki se sprašujete, kako hitro bo opaziti rezultate LCHF diete, imamo razveseljiv odgovor. Prvi rezultati (če se boste natančno držali diete) se bodo pokazali že kmalu po začetku prehranjevanja po LCHF. Ker boste iz prehrane črtali sladkor in škrob, se bo vaš krvni sladkor ustalil na predpisanem nivoju, obenem pa bosta padli tudi ravni inzulina in nasičenih maščob.

LCHF dieta - dovoljena živila
LCHF dieta dovoljuje uživanje zdravih maščob in zelenjave.

Vse skupaj bo privedlo do precejšnjih sprememb v vašem počutju. Počutili se boste bolje in imeli več energije kot prej. Izgorevanje maščob v telesu se bo povečalo in čutili boste, da gredo stvari v pozitivno smer.

Na začetku LCHF diete se vam lahko pojavijo simptomi, kot so glavobol, razdražljivost in utrujenost, kar je posledica spremembe prehranjevanja. Simptomi lahko trajajo nekaj dni. V kolikor jih boste opažali dlje časa, prekinite z dieto in se posvetujte s svojim zdravnikom, saj lahko nakazujejo na kakšno drugo težavo.

Še nekaj nasvetov za konec

Izogibajte se pivu, občasno se lahko pregrešite s kozarčkom rdečega vina. Čeprav je sladkor pri LCHF dieti strogo odsvetovan, pa si občasno vseeno lahko privoščite kakšen košček temne čokolade, ki naj vsebuje vsaj 70 % kakava.

Kljub temu da celo življenje nosimo v mislih »zdravo« sadje, se bo treba temu nekoliko odpovedati, saj vsebuje precej sladkorja. Pijte vodo in nesladkano kavo ter čaj.

Portal o hujšanju in dietah

Hujsanje.si je spletni portal, namenjen vsem, ki želite izvedeti več o hujšanju in različnih oblikah diet. Uredniki portala smo veliki zagovorniki zdravega načina hujšanja, ki je morda res nekoliko počasnejše, vendar zato toliko bolj učinkovito. Prepričani smo, da boste odkrili veliko novih nasvetov, ki vam bodo na poti do popolno izoblikovanega telesa prišli še kako prav.

Drugi berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Ne spreglejte

Close