Beljakovinska dieta

Previsoka telesna teža je trn v peti slehernika na tem planetu. Redki so srečneži, ki lahko po mili volji jedo, kar jim paše, pa tehtnica ne pokaže kakšnih zaskrbljujočih številk. Največ je odvisno od stila življenja vsakega posameznika. Kako se prehranjuje, ali se dovolj giblje, ali rad posega po sladkarijah in podobno.

Proti odvečnim kilogramov se ljudje borimo na različne načine. Obstajajo številne diete, med katerimi je zelo priljubljena beljakovinska dieta. Njeno glavno načelo je, da je treba uživati večjo količino beljakovin, medtem ko se je nekaterim drugim živilom treba izogibati.

Kaj sploh je beljakovinska dieta?

Največkrat boste v medijih zasledili izraz »visoko beljakovinska dieta«. Tovrstna dieta je poznana slabih 20 let, po njej pa posegajo tudi znane osebe, kar sami dieti daje še večjo vrednost oziroma pozornost.

Dieta bo razveselila ljubitelje mesa, saj se temu (pretirano) ni potrebno ogibati. Govorimo o nepredelanem mesu. Paštete, salame in drugo predelano meso je uživati strogo prepovedano.

Beljakovinska dieta sloni na vnosu večje količine beljakovin in zmanjšanem vnosu ogljikovih hidratov ter maščob. Njen zelo pomemben del je zajtrk. Vsekakor si ga privoščite vsako jutro.

Proteinska dieta
Kero so beljakovine proteini, tej vrsti diete pravimo tudi proteinska dieta.

Za zajtrk pridejo v poštev razni smutiji, kdaj morda nekaj tune iz pločevinke ali pa denimo 2 jajci. Smo pa za vas, malce nižje v prispevku, pripravili primer jedilnika, ki se drži smernic beljakovinske diete.

Ker močno znižamo vnos ogljikovih hidratov, prične telo tvoriti nadomestno gorivo za delovanje telesa. Na ta način prične za energijo namesto glukoze porabljati maščobne zaloge, zato se naš cilj, izguba telesne teže, prične uresničevati.

Kaj smem in česa ne?

Nikakor se ne boste pregrešili, če boste v neomejenih količinah uživali zeleno zelenjavo, kot je na primer blitva, brokoli, špinača, stročji fižol, šparglji in podobno.

V dovoljenih količinah lahko uživate tudi sadje in druge vrste zelenjave, beljakovine v obliki teletin, purana, piščanca, govedine in rib. Prav tako sem spadajo mlečni izdelki, kot so jogurt, kislo mleko in skuta. Deležni boste lahko tudi tune, jajc, ajdovih testenin in neoluščenega riža.

Strogo prepovedano pa je pri beljakovinski dieti jesti sladkarije, slane prigrizke, krompir, predelana žita, mleko in alkohol.

Boste zdržali en mesec?

Več kot mesec dni naj se beljakovinske diete ne bi držali. Tako zatrjujejo strokovnjaki s področja prehranjevanja, ki pa dodajajo tudi, da naj se omenjene diete ne bi posluževali športniki in ljudje, ki so dnevno podvrženi večjim telesnim naporom. Zelo pomembno je, da se v času diete popije dovolj vode.

Pitje vode
Predvsem če ste športno aktivni, poskrbite za zadosten vnos tekočine.

Ker se v procesu hujšanja z beljakovinsko dieto iz telesa izloči veliko kalcija, je zelo pomembno, da tega nadomestimo. Če uživamo premalo s kalcijem bogate hrane, posežemo po prehranskih dopolnilih, saj je kalcij zelo pomemben člen našega zdravja, še posebej ko je govora o kosteh.

Beljakovinska dieta: primer jedilnika za 2 dneva

Prvi dan

  • Zajtrk: Smuti z banano ali ananasom, borovnicami in špinačo.
  • Kosilo: Neomejeno zelenjave pokuhane na pari in riba na žaru (150 g).
  • Večerja: Piščanec na žaru in mešana zelena solata. Slednje si lahko privoščite, kolikor vas je volja.

Drugi dan

  • Zajtrk: Dve jajci (ali manjša pločevinka tune).
  • Kosilo: Zelenjavna juha, 150 g mesa in prikuha.
  • Večerja: 200 gramov skute s svežim sadjem ali 150 gramov ribe z zelenjavo.

Nekaj pomembnih nasvetov

Ker se boste pri beljakovinski dieti želeli izogniti nezdravim živilom, moki in maščobam, vam svetujemo, da meso pečete na žaru, zelenjavo pa pokuhavate na pari. Prav tako bodite previdni s prikuhami. Uporabljajte različne začimbe in eksperimentirajte. Na ta način boste razbili enoličnost okusov in si popestrili svoje obroke.

Pozor! Tisti, ki se ukvarjate s kakršno koli vadbo ali opravljate težja fizična dela. Dobro se pozanimajte o jedilnikih, da boste v telo vnesli dovolj nujno potrebnih vitaminov in mineralov. Športnikom se priporoča dnevni vnos 1,5 do 2 g beljakovin na kilogram telesne teže.

Vmesne napade lakote si lahko blažite s proteinskimi ploščicami ali s pestjo oreščkov.

Bodite pozorni na morebitne znake, da vam primanjkuje beljakovin. Ti se lahko pojavijo v obliki kronične utrujenosti, krhkih nohtov ali celo izpadanja las. Pozorni bodite tudi na zmanjševanje mišične mase. Ker telo v trenutkih pomanjkanja poseže po skrajnih ukrepih, bo beljakovine pričelo črpati prav iz mišic. Tega pa si ne želite, mar ne?

Prav tako se lahko pripeti, da ob pretiranem pomanjkanju beljakovin hitreje in večkrat zbolite, saj pomanjkanje močno vpliva na imunski sitem, ki naše telo sicer varuje pred virusi in bakterijami.

Ali morda tudi sami poznate učinkovit primer jedilnika beljakovinske diete in bi svoj jedilnik želeli zaupati nam ter drugim bralcem spletnega portala? Vsekakor bomo veseli vašega komentarja!

Portal o hujšanju in dietah

Hujsanje.si je spletni portal, namenjen vsem, ki želite izvedeti več o hujšanju in različnih oblikah diet. Uredniki portala smo veliki zagovorniki zdravega načina hujšanja, ki je morda res nekoliko počasnejše, vendar zato toliko bolj učinkovito. Prepričani smo, da boste odkrili veliko novih nasvetov, ki vam bodo na poti do popolno izoblikovanega telesa prišli še kako prav.

Drugi berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Ne spreglejte

Close