Ločevalna dieta

Ločevalna dieta je poznana številnim Slovenkam in Slovencem, ki jim je cilj hujšanje, od drugih diet pa se razlikuje po tem, da traja kar 3 mesece. In ravno tu se morda skriva njena pomanjkljivost, saj jo veliko ljudi prekine, še preden preteče 90 dni. Za uspešne rezultate človek potrebuje veliko volje in discipline ter mora vztrajati do konca. Poleg tega, da boste s to dieto izgubili kar nekaj kilogramov, se boste obenem naučili tudi pravilnega prehranjevanja in uvajanja rekreacije.

90-dnevna ločevalna dieta temelji na odkritjih dr. Williama H. Haya. Le-ta je namreč z raziskavami ugotovil, da lahko debelost preprečimo s pravilnim kombiniranjem živil. Nepravilno kombiniranje pa vodi do odvečnih kilogramov in drugih zdravstvenih težav. Kot zanimivost naj povemo, da je ta dieta uravnoteževalna dieta: tisti, ki so predebeli, bodo shujšali, in tisti, ki so preveč suhi, se bodo zredili. Večina ljudi seveda to dieto uporablja za izgubljanje odvečnih kilogramov.

Ločevalna dieta brez stradanja

Ločevalna dieta ni nobena čudežna dieta in kot pri vsaki bo tudi tu začetek težak. A vsakokrat, ko boste pomislili na to, da bi odnehali, se spomnite, zakaj ste z dieto sploh začeli. Sčasoma se boste navadili na drugačen režim prehranjevanja in tudi dieta bo lažje stekla.

Naj vam pri tem prišepnemo, da ob tej dieti zagotovo ne boste stradali, saj tu pravzaprav ne gre za odrekanje hrani, temveč za spremembo prehranjevalnih navad. Cilj diete pa ni le izguba odvečnih kilogramov, temveč tudi sprememba metabolizma v telesu.

Kaj se bo pravzaprav zgodilo? Zaradi kombiniranja živil bo metabolizem zagotavljal ohranitev želene telesne teže. In ravno to je bistvenega pomena pri ločevalni dieti.

Splošne smernice prehranjevanja

  • Bistvo ločevalne diete se skriva v tem, da vsak dan jemo drugo skupino živil, vsak 29. dan pa pijemo le vodo.
  • Obstaja določen vrstni red živil, ki se ga moramo nujno držati, drugače žal ne bo uspeha.
  • Pomembno je tudi to, da veliko pijemo. Priporočamo vsaj 2 litra vode na dan. Tega pa ne bo težko doseči, saj moramo pri vsakem kosilu ali večerji popiti še skodelico čiste juhe.
  • Za kosilo vedno pojejte toliko hrane, da ustreza globokemu krožniku. Še en pomemben podatek: večerje naj bodo za polovico manjše kot kosila.
  • Kaj pa telesna vadba? Med ločevalno dieto morate poskrbeti tudi za gibanje. Izberite takšno dejavnost, v kateri boste res uživali.

Dnevi pri ločevalni dieti

1. dan: beljakovinski dan: uživamo lahko meso, sir, jajca, mleko, špinačo, ohrovt, brstični ohrovt, repo, cvetačo, sojo, sojine kalčke, zelje, paradižnik, peso …

2. dan: škrobni dan: uživamo lahko riž, fižol, grah, koruzo, sojo, lečo, čičeriko, krompir …

3. dan: ogljikohidratni dan: uživamo lahko testenine, pice, sladkarije, sladice.

4. dan: sadno-zelenjavni dan: uživamo lahko raznovrstno sadje in zelenjavo. Paziti morate na to, da pri enem obroku zaužijete le eno vrsto sadja.

Jedilnik ločevalne diete

Zajtrk

Za zajtrk popijte kavo ali čaj, seveda brez sladkorja, negazirano vodo, žlico jabolčnega kisa (zelo pomembno je, da zmešanega z vodo popijete vsako jutro) in pojejte za en prst debel kos črnega kruha. Zajtrk se ne spreminja, ne glede na to, kateri dan diete je.

Beljakovinski dan

Ko imate beljakovinski dan, lahko za kosilo pojeste 1 zvrhan krožnik naslednjih jedi (izberete le eno izmed jedi): 10 čevapčičev s čebulo ali ena pleskavica; goveja juha (pri čemer najprej pojeste meso in nato popijete še juho); ribja juha ali ribe; 250g skute + kozarec paradižnika + glavica čebule; solata; 3 kuhana ali pečena jajca; 3 pečeni zrezki.

Za večerjo lahko pojeste pol količine kosila (to velja tudi za vse ostale dni).

Škrobni dan

Na škrobni dan imate za kosilo na izbiro nekoliko manj jedi. Izbirate lahko med jedmi iz fižola (na primer pasulj); grahom; lečo; rižem; krompirjem + kruhom+ solato.

Za večerjo obrok le prepolovite.

Ogljikohidratni dan

Ko je na vrsti ogljikohidratni dan, lahko za kosilo izbirate med: pizzo (samo s kečapom); špageti s paradižnikovo omako; 2 kosa peciva.

Za večerjo pa lahko izberete med 2 kosoma torte; 3 kolači (biskvitni); 8 keksi Petit Buerre (premazani z marmelado); 3 rebri jedilne čokolade.

Sadno-zelenjavni dan

Za kosilo je mogoča izbira med: cvetačo; bučkami; korenčkom s paradižnikom; omako iz zelja (pri tem gre za kuhano zelje v omaki).

Za večerjo pa lahko pojete sadje po lastni izbiri.

Ko dieto upoštevate že 4 tedne, sledi po sadno-zelenjavnem dnevu tako imenovani vodni dan. V tem dnevu pijete le vodo ali mineralno vodo ter čaj ali kavo brez sladkorja. Na ta dan ne jeste ničesar.

Portal o hujšanju in dietah

Hujsanje.si je spletni portal, namenjen vsem, ki želite izvedeti več o hujšanju in različnih oblikah diet. Uredniki portala smo veliki zagovorniki zdravega načina hujšanja, ki je morda res nekoliko počasnejše, vendar zato toliko bolj učinkovito. Prepričani smo, da boste odkrili veliko novih nasvetov, ki vam bodo na poti do popolno izoblikovanega telesa prišli še kako prav.

Drugi berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja